20210902-Unfair-A-museum-in-a-park kl

Unfair zoekt per direct een enthousiaste en gemotiveerde;

CONTENT MARKETEER

“Artist first” zit sinds onze oprichting in 2012 in ons DNA. In een destijds ook zeer roerige tijd in de Nederlandse culturele sector werd Unfair opgericht. We hebben ons al een klein decennium toegewijd aan het promoten van opkomende hedendaagse kunstenaars. Sinds ons eerste evenement in 2013 hebben we met meer dan 200 kunstenaars samengewerkt in meer dan 30 evenementen. De samenwerking met deze kunstenaars vormt onze ruggengraat en biedt onze bezoekers (kopers, kijkers en professionals) een uniek perspectief op de actuele hedendaagse beeldende kunst. Door de kunstenaar centraal te stellen, dragen we bij aan een eerlijke kunstsector waar je kunst direct bij de maker kunt ontdekken en kopen.

In de komende periode ligt de focus op het evenement Unfair22, onze kunstbeurs annex overzichtstentoonstelling, welke deze zomer groots uitpakt in de Gashouder in het Westerpark met ruim deelnemende 60 kunstenaars, uiteenlopende programmaonderdelen, talloze partners en ruim 10.000 bezoekers.

PERIODE
Start medio februari
24-32 uur per week

WERKZAAMHEDEN
Met onze campagnes hebben we een eigen stem, en weten we uiteenlopende doelgroepen met jongeren, verzamelaars en dagjesmensen met overtuigende campagnes op passende kanalen aan te spreken. Ons unieke merk en marktpositie is hierin een leidend motief.

Wij zoeken een ondernemende en betrokken collega die rondom onze evenementen een content-strategie opzet en uitvoert. Je analyseert de beschikbare data en bestaande infra, en zet een strategische lijn in. Daarin beheer, maak en optimaliseer je de content op onze kanalen en spreekt direct de verschillende doelgroepen aan. Je werkt doelgericht aan een passend en overtuigend narratief voor onze uiteenlopende doelgroepen. Je kan kansen spotten en benutten om onze online aanwezigheid te versterken, nieuwe mensen te bereiken of bestaande doelgroepen meer te engageren.

PROFIEL
Je weet wat wel en niet relevant is voor ons publiek en hebt aantoonbare ervaring en netwerk binnen de PR wereld. Je kan goed schrijven, weet een tone-of-voice te implementeren in Engelstalige en Nederlandse teksten, en staat redactioneel stevig in je schoenen. Je hebt een goed gevoel voor media- en publieksbereik, bent een creatieve storyteller en data-analist ineen. Enige ervaring met online marketing of e-commerce zijn een pré, deze zaken kan je ook goed verbinden met artistieke doelstellingen, zoals publieksbereik en publiekswaardering.

Je hebt/bent:

  • ervaring met de opzet en uitvoer van een content strategie voor evenementen
  • ervaring met SEO, Google Ads en Social ads
  • uitgesproken voorliefde voor social media
  • creatieve ideeën over content en doelgroepenbereik
  • uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden
  • goed geïnformeerd, netwerker
  • resultaat gericht, gestructureerde workflow
  • uitstekende schrijfvaardigheid in Engels en Nederlands
  • affiniteit met hedendaagse beeldende kunst
13

WAT BIEDEN WIJ?
Gevarieerde werkzaamheden in een prettige werkomgeving waar je ideeën worden gewaardeerd, op een inspirerende werkplek in Amsterdam. Je werkt nauw samen met onze PR en Marketing coördinator binnen een klein en wendbaar team. Je krijgt grote zelfstandigheid en er zijn diverse mogelijkheden om je projecten uit te bouwen, toe te eigenen en zelf te ontwikkelen. We bieden een dynamische traject, waarin je intensief kennis maakt met verschillende doelgroepen en spelers in de sector en dat afgesloten wordt met een grootschalig en feestelijk evenement met een breed publiek en een significante groep kunstenaars.

We bieden een freelance aanstelling voor 24 tot 32 uur. De functie is in eerste instantie op projectbasis beschikbaar rondom het evenement Unfair22, met bij succes mogelijkheid tot een vastere aanstelling. Unfair streeft er naar met haar personeelsbestand een afspiegeling van te zijn van de samenleving, onze makers en ons publiek. Stichting Unfair Amsterdam is een stichting met ANBI-status en een onbezoldigde Raad van Toezicht.

HEB JE INTERESSE?
Stuur dan voor 24 januari een brief met je motivatie, je CV en in ieder geval twee contentproducties uit je portfolio naar: sollicitatie@unfairamsterdam.nl.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met bovenstaand e-mailadres, ter attentie van Adam Nillissen.